sa criticam putin

Am citit in ultimele zile diferite postari (caci pentru a le numi articole ar trebui sa semene a articole) pe diverse bloguri a unor oameni ce pretind ca traiesc pentru a scrie, sau scriu pentru a trai, sau scriu pentru ca trebuie sa traiasca cumva…
(Same shit)
Le-am citit la ‘recomandarea’ unei prietene. Nu ii intelegeam reactiile -ba era surprinsa de ceea ce citea, ba amuzata- asa ca am hotarat sa arunc o privire.
Asa am descoperit eu care este al doilea lucru pe care il voi regreta in viata asta.
Nu voi da nume, exemple sau link-uri -gusturile nu se discuta absolut deloc- ci imi voi exprima parerea in legatura cu anumite lucruri pe care nu reusesc sa le inteleg.
O sa incep cu ideea mai sus mentionata “scriu pentru a trai”; prin chestia asta X se referea la faptul ca nu are de ales si ca trebuie sa scrie (tin sa mentionez ca blogul se vrea a fi unul de satira)… si acum vin eu cu stupida intrebare “Nu ar trebui sa scrii de placere?”
*moment de liniste
Pentru a scrie zilnic trebuie pur si simplu sa fii al naibii de bun la asta! Si pentru a scrie zilnic pamflete sau texte satirice, ironice trebuie sa ai un vocabular mai mult decat bogat, cunostinte in cat mai multe domenii si de ce nu… putin mai mult talent!
Nu ma dezgusta cand vad astfel de bloguri, apreciez ca sunt tineri si nu numai care isi exprima prin scris punctele de vedere, isi ‘varsa’ frustrarile etc. dar, pentru a ajunge undeva cat mai sus nu ajunge sa fii un mascarici vorbind despre alti mascarici; eu i-as spune ipocrizie din moment ce faci exact ceea ce nu-ti place la altii.
Astfel incat daca vrei sa traiesti din ceva nu iti alege un domeniu doar pentru ca ti se pare ca ti se potriveste si pentru ca reusesti prin false afirmatii sa vinzi o marfa ce exista de mult pe piata!
Imi continui critica prin a aminti de blogurile ce seamana izbitor intre ele. Recent am auzit o comparatie pe care tin sa o impartasesc cu voi “Scrisul este exact ca mancarea. Daca nu adaugi ceva de la tine va avea exact acelasi gust indiferent de locul unde o vei manca.”. Asta conteaza practic cel mai mult la un articol sau la un text de orice gen indiferent de locul unde e publicat : sa fie unic, sa detina acel ceva ce il face diferit si special si mai apreciat. Conteaza sa pui ceva din tine atunci cand scrii, sa scrii din suflet dar cu minte.
Am gasit extrem de multe bloguri cu exact acelasi continut sau cu texte copiate de pe internet – asta nu inseamna ca tu ai talent la scris sau ca prin asta esti detinatorul/detinatoarea unui blog frumos.
In conditiile in care traim intr-o societate unde cartile au fost inlocuite cu internetul, aceasta treaba cu blogurile a devenit din ce in ce mai interesanta si accesibila; asta nu este un lucru neaparat rau atata timp cat ceea ce citim ne dezvolta intr-un fel sau altul imaginatia si ne imbogateste cumva cunostintele.
Inchei prin a va spune sa fiti mai selectivi atunci cand cititi (bloguri cel putin): nu tot ce pare amuzant este de fapt amuzant si nu tot ce pare interesant a fost scris de cineva care intelege sensul acestui cuvant.

Leave a Reply

