Citeste o carte!

Ia o carte in mana. Deschide-o si citeste-i primele pagini. Daca nu ti-a trezit inca interesul, nu renunta, da filele mai departe, citeste in continuare. Concetreaza-te asupra personajului, a actiunii in sine… sau orice e descris in cartea ta. Uita de probleme si de griji. Imagineaza-ti fiecare cuvant in parte. Lasa-te purtat/a intr-o lume noua. Lasa-te condus/a in lumea creata de autor numai pentru tine. Gandeste-te la detalii. Nu citi “in mare”, nu! analizeaza, critica daca trebuie.

Citeste!

Cartile in sine reprezinta o lume fascinanta in care este absolut minunat sa te pierzi! Nu conteaza ca vorbim de romane politiste, de dragoste, SF etc; gusturile nu se discuta. Nu conteaza ca vorbim de o carte veche, cu mirosul sau specific  ce ma poarta parca in alta epoca, cu ale sale coperti putin rupte, colturi indoite si insemnari, sau ca  vorbim de o carte noua, cu o imagine ce iti ia ochii pe coperta. Nu conteaza ca vorbim de un titlu interesant sau de unul banal.

Motivele pentru care oamenii aleg sa citeasca o carte sunt diverse si uneori si surprinzatoare. Putini oameni mai aleg insa cititul clasic – majoritatea optand binenteles pentru internet. Nu am nimic impotriva  cu aceasta metoda (atata timp cat citesc), nu acesta este scopul postarii mele, dar mi-e cumva ciuda ca generatiile viitoare nu vor sti ce inseamna bucuria pe care am simtit-o eu de exemplu cand am tinut prima  data in mana cartea “Povesti nemuritoare”.

Sunt de acord cu dezvoltarea, modernizarea, dar cartile au rolul lor in viata noastra. Mi-as dori sa fie pastrat.

Una dintre micile bucurii ale vietii – recunosc- e atunci cand ajung acasa, fac un dus si pot sta in pat ore intregi citind. Consider ca nu as fi in stare sa scriu daca nu mi-as “alinta” imaginatia cu pagini intregi ale autorilor romani sau straini.

In incheiere, o sa las link-ul unei melodii ce va fi ascultata (sunt constienta de asta) doar de cei care stiu sa “guste” acest gen.

 

Leave a Reply

